Логотип лицея
Комунальний заклад освіти
«Фінансово-економічний ліцей наукового спрямування
при Університеті митної справи та фінансів»
Дніпровської міської ради

Засідання педагогічної ради
«Комплексний підхід до попередження та протидію булінгу (цькування) у закладі освіти»

Булінг (цькування) – тривожна тенденція, особливо для сучасного дитячого і молодіжного середовища. Сьогодні, в процесі реформування системи освіти, проблеми цькування і насильства в шкільному середовищі дуже часто стають перепоною для досягнення мети всебічного розвитку дитини. Допомога дорослих дуже потрібна дітям та молоді у будь-якому віці, особливо якщо дії кривдників можуть завдати серйозної шкоди фізичному та психічному здоров’ю. Ліцей відіграє важливу роль у створенні умов для здобуття учнями знань в безпечному освітньому середовищі, формуванні ставлень та навичок, які потрібні, щоб уникнути та запобігти проявам насильства, безконфліктного спілкування, ненасильницької поведінки. Вирішальна роль у протидії насильству і булінгу належить педагогам. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки завдяки системному підходу та підтримки керівництва ліцею, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій, а також із залученням та участі дітей та молоді.

 
 

Срібненко О.О.: виступ, презентація.

Засідання педагогічної ради
«Моделювання структури уроків у контексті компетентнісного навчання»

02.11.2020 в ліцеї відбулося засідання педагогічної ради у формі тренінгу. На засіданні було розглянуто теоретичні та практичні основи конструювання компетентнісно орієнтованого уроку, алгоритм та етапи (модулі) уроку з точки зору компетентнісного підходу. Учителі тренувались складати плани-конспекти власних уроків та проводити самоаналіз компетентнісно орієнтованих уроків. Практичним психологом було проведене вступне анкетування педагогів ліцею з питання володіння методиками проведення компетентнісного уроку, надані рекомендації вчителям та учням щодо розвитку основних ключових та предметних компетенцій.

 
 

Богуславська Т. О.: презентація.

 

Засідання педагогічної ради
«Дистанційне навчання в ліцеї: простір можливостей»

Перехід на дистанційне навчання, зумовлений пандемією, став неочікуваним та доволі серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу – освітян, вчителів, учнів та їхніх батьків.

Проводити уроки віддалено, не бачити учнів, не мати можливостей пояснити особисто й допомогти в момент виникнення проблеми — ще кілька місяців тому вчителі не могли й уявити таких ситуацій у своїй роботі. Але пандемія внесла несподівані корективи і змусила всіх терміново опановувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики.

 
 

Новохатна Д. А.: виступ, презентація.

Богуславська Т. О.: виступ, презентація.

 

Засідання педагогічної ради
«Реалізація в діяльності ліцею стратегічних напрямків громадської освіти»

Громадянську компетентність часто асоціюють з поняттям «громадянська зрілість». Її характеризує не вік, а погляди, вчинки людини, яка є гармонійно і всебічно розвинута, має гуманістичний світогляд. Зрілою є людина, яка: - постійно самовдосконалюється - має високий рівень національної та планетарної свідомості - знає культуру й історію рідного краю - соціально відповідальна - наділена стійкими переконаннями. Громадянська зрілість не є якимось підсумком або завершеним процесом. Для її підтримки потрібний постійний тренінг. І саме громадянська зрілість педагога є запорукою формування громадянської компетентності учнів. На засіданні педагогічної ради 27.01.2020 було розглянуто тему: «Реалізація в діяльності ліцею стратегічних напрямків громадянської освіти», розглянули питання громадянського виховання та формування громадянських компетентностей під час уроків.

 

 

Матеріали:доповідь, презентація, доповідь.

Засідання педагогічної ради
«Формування, становлення та реалізація профільних інтересів здобувачів освіти як необхідний процес на шляху до самореалізації та успіху»

04.11.2019 відбулося засідання педагогічної ради ліцею «Формування, становлення та реалізація профільних інтересів здобувачів освіти як необхідний процес на шляху до самореалізації та успіху».

З доповідями виступили:

- Богуславська Т.О., заступник директора з НВР «Особливості формування профільних інтересів здобувачів освіти в ліцеї»;

- Корягіна Т.В., доцент Університету митної справи та фінансів, керівник методичної комісії з економічних дисциплін в ліцеї «Роль економічної освіти у формуванні підприємницької компетентності здобувачів освіти ліцею»;

- Кралька С.В., практичний психолог ліцею «Засоби і методи діагностування професійних схильностей ліцеїстів», яка ознайомила присутніх з результатами дослідження;

- Мареха В.О., провідний бібліотекар ліцею «Сучасні професії та попит на них», яка проаналізувала вступ випускників ліцею на економічні спеціальності.

- Срібненко О.О., заступник директора з виховної роботи, про участь педагогічного та учнівського колективів в обласному науково-педагогічному проекті «Школа вирішення конфліктів «Митці згоди».

Учителі ліцею за круглим столом «Вернісаж думок» поділилися своїм баченням ліцейської профільної освіти як найважливішим чинником формування нових, сучасних, життєвих установок особистості ліцеїста.

Педагогічний колектив обговорив та затвердив Положення про академічну доброчесність.

 

Матеріали:доповідь, презентація, доповідь.

 

Засідання педагогічної ради
«Визначаємо пріоритети»

30.08.2019 відбулося засідання педагогічної ради. Із доповіддю «Освітній простір ліцею наукового спрямування як середовище розвитку інтелектуального потенціалу здобувачів освіти» виступила директор Новохатна Д.А., яка презентувала освітню програми на 2019/2020 н.р. та наголосила на першочергових діях щодо її реалізації.

Про організований початок 2019/2020 навчального року та  моніторинг проходження ЗНО випускниками як сегмент внутрішнього аудиту освітньої діяльності ліцею виступила Перепелиця Т.О., заступник директора з НВР.

Нікіфорова Т.І., заступник директора з НВР, висвітлила питання «Науково-методична робота: організація та методичний супровід».

Основні орієнтири компетентнісного виховання особистості окреслила Срібненко О.О., заступник директора з ВР.

Педагогічний колектив ухвалив освітню програму, план роботи на 2019/2020 н.р. та розподіл класів на групи при вивченні окремих предметів.

Предметна розмова про ключові питання освітнього процесу ліцею задала діловий тон та визначила пріоритети освітньої діяльності на навчальний рік.

 
 

 

Визначаємо пріоритети: доповідь, презентація.

 

Засідання педагогічної ради
«Толерантність як компонент професійної культури вчителя.
Протидія булінгу»

Булінг (цькування) – це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітної чи неповнолітньої особи (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю  потерпілого.

З метою створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти має бути запроваджений комплексний підхід у сфері запобігання та протидії проявам боулінгу (цькування).

К комплексному підході можна відзначати два ключових напрями: управлінський і просвітницький.

Управлінський напрям – це аналіз ситуації в закладі освіти, розробка правил поведінки, алгоритмів дій, плану заходів, здійснення моніторингу його реалізації та безпечності, комфортності освітнього середовища тощо.

04.02.2019 на засідання педагогічної ради було розглянуто питання протидії боулінгу з залученням шкільного офіцера поліції Мотренко Г.О., де було розглянуто основні заходи педагогічного колективу з протидії боулінгу (цькування), розроблено правила поведінки та алгоритм дій, який відповідатиме реальним потребам.

 

 

Протидія булінгу: доповідь, презентація.

 

Засідання педагогічної ради
«Формування соціальної та громадянської компетентності ліцеїстів
під час здійснення позакласної виховної роботи»

Відомо, що щасливі спогади, яскраві та радісні образи дитинства допомагають, у скрутні моменти життя; ми із задоволенням повертаємось до свого дитинства, перебираємо фотографії та згадуємо, черпаючи величезні сердечні ресурси з цих джерел. Чи можна назвати щасливою ту людину, у якої немає спогадів із дитинства?

Оскільки процес виховання дітей у наш час практично повністю зосереджений у ліцеї, на вчителеві лежить головний тягар відповідальності за долю кожної дитини. А це вимагає прискіпливого та критичного до себе ставлення щодо організації ліцейського життя: чи відповідають наші підходи, методи, форми роботи вимогам часу?

Тому на засіданні педагогічної ради «Формування соціальної та громадянської компетентності ліцеїстів під час здійснення позакласної виховної роботи» було проведено аукціон щодо використання найбільших відомих форм виховної роботи, а саме: поетична вітальня, колаж, відверта розмова, тестування, турнір ораторів, школа лідера, конкурс творчих робіт, диспут, етичний тренінг, екологічний десант, флешмоб, музична вітальня, захист проектів, меблювання розвивально-виховних ситуацій, бал, квест, аукціон, інтелектуальна гра та ін.

 

Куратори груп після проведення аукціону обговорили такі питання:
- Чому саме ці форми ви обрали для роботи з групою?
- Якби обирали учні, яких форм роботи було б більше?
- Яка форма роботи вам зовсім не підходить? Чому?

У наш час для руху вперед необхідно урізноманітнити форми виховної діяльності. Слова Конфуція, який понад 2400 років тому сказав: «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію», є підтвердженням того, що найбільша небезпека чатує на того вихователя, який зловживає методами монологічного спілкування. Різні форми регулярної виховної діяльності — це «полігон для випробувань» різних можливостей дитини, своєрідний соціально-психологічний тренінг, постійний новий досвід, розширення уявлень про себе й інших людей, чудова можливість творчої самореалізації особистості.

 

Тому сьогодні питання про вдосконалення процесу виховання шляхом вибору ефективних форм виховної роботи як ніколи актуальне.

Формування соціальної та громадянської компететності: доповідь, презентація.

 

Засідання педагогічної ради
4 вересня 2017 року
«Освіта для світу, що змінюється»

Істинна мудрість будь-якої людини, а тим паче вчителя, полягає в тому, щоб жити сьогодні, будуючи плани на майбутнє, черпаючи користь із минулого.

 

Одним із головних чинників державних, економічних і суспільних перетворень є освіта. На шлях відтворення національної гідності, європейської цілеспрямованості повинно стати молоде покоління нашого суспільства. Саме тому проект Закону України «Про освіту» визначає головну мету освіти: «Всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових та фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями».

 

Новохатна Д. А.: доповідь, презентація.

Перепелиця Т.О.: презентація.

Нікіфорова Т.І.: презентація.

Срібненко О. О.: презентація.

 

Міський семінар-практикум
для директорів ліцеїв, навчально-виховних комплексів та спеціалізованих шкіл

21 березня 2017 року на базі Комунального навчального закладу «Фінансово-економічний ліцей» Дніпровської міської ради відбувся міський семінар-практикум для директорів ліцеїв, навчально-виховних комплексів та спеціалізованих шкіл за темою «Управлінський аспект розвитку інноваційної особистості сучасного вчителя та учня». Семінар окреслив основні шляхи розвитку інноваційної особистості учасника навчально-виховного процесу та управлінський механізм впливу на її становлення у ліцеї.

Під час науково-теоретичного блоку семінару директор ліцею Новохатна Д.А представила брендінг «Ліцей у системі освітніх координат», зробивши акцент на управлінському аспекті становлення, розвитку та сьогодення профільного закладу.

 
 

Заступник директора з науково-методичної роботи Нікіфорова Т.І. виступила з доповіддю «Ефективність упровадження інноваційних та інтерактивних освітніх технологій у практику роботи навчального закладу», окресливши пріоритетні напрямки методичної роботи ліцею.

 

Новохатна Д. А.: виступ, презентація.

Перепелиця Т.О.: виступ, презентація.

Нікіфорова Т.І.: виступ, презентація.

Срібненко О. О.: виступ, презентація.

 

Засідання педагогічної ради
«Створення ситуації успіху на уроці – важлива умова
формування творчої, всебічно розвиненої особистості учня»

«Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні,
збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності –
це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно
бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка про те,
що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело
внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для
переборення труднощів, бажання вчитися».
В. О. Сухомлинський

За словами В. О. Сухомлинського, пристрасне бажання вчитися, усвідомлення мети навчання – найважливіший стимул навчальної діяльності учнів. Виховання цього бажання нерозривно пов’язане з усією системою навчально-виховної роботи в ліцеї й здійснюється воно насамперед на уроці.

Виховання бажання вчитися сприяє організації і зміцненню учнівського колективу, розвиває почуття колективізму й прагнення до взаємодопомоги. Завдання ліцейського учительського колективу – всіляко виховувати це почуття, спрямовувати його на правильний шлях. У цьому – запорука дальшого підвищення якості знань учнів, розвитку бажання в них проявити себе у різних видах діяльності, адже у кожної дитини є особливі здібності, а наше завдання – відкрити їх і розвивати, щоб допомогти їй стати успішною в майбутньому житті.

 

Ситуація успіху – тонкий психолого-педагогічний інструмент. Ним повинен володіти кожен педагог, але для цього потрібно добре знати індивідуальні та психологічні особливості учнів, уміти доречно використовувати різноманітні педагогічні прийоми. Саме такі прийоми вивчали вчителі на інтерактивній педагогічній раді.

Напередодні засідання було проведене опитування ліцеїстів. Вони відповіли на одне питання: «Що значить для тебе «бути успішним»? Радує те, що більша частина ліцеїстів бажає досягати поставлених цілей, створити міцну родину, мати гарних друзів. Багато грошей заробляти вони теж хочуть, але займаючись улюбленою справою та на користь суспільству.

 

Виступ. Презентація. Результати опитування. Індикатори успіху.

 

ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція
«Філософія, теорія та практика
випереджаючої освіти для сталого розвитку»

 

17 жовтня на базі Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Філософія, теорія та практика випереджаючої освіти для сталого розвитку».

Конференція проведена з метою визначення та розкриття найбільш важливих проблем взаємодії філософії, освіти, культури, особливостей сучасних парадигм освіти в умовах розвитку громадянського суспільства, методології, методики та технології випереджаючої освіти для сталого розвитку, обміну досвідом щодо шляхів інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес, презентації кращих практик упровадження її складових – екологічної та енергоефективної освіти, гендерної політики, медіаосвіти, здоров’язберігаючих технологій.

 

У конференції взяли участь Новохатна Д. А, директор ліцею, з доповіддю «Управлінські аспекти інноваційного розвитку освітнього середовища ліцею» та Срібненко О. О., заступник директора з виховної роботи, з доповіддю «Виховання творчої особистості в умовах реалізації сталого розвитку».

Передовий педагогічний досвід ліцею опублікований у збірці ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції.

Новохатна Д. А.: виступ, презентація.

Срібненко О. О.: виступ, презентація.